Paliwowy Lider Odpowiedzialnego Biznesu

Orlen stacja

fot. PKN Orlen

PKN ORLEN przestrzega najwyższych standardów CSR – zdecydowała Rada Ekspertów oraz Kapituła Konkursu „Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu 2012 r”, organizowanego przez Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej. Koncern został nagrodzony za swoje działania już po raz drugi z rzędu utrzymując pozycję lidera w kategorii branża paliwowo-energetyczna.

Liderów Odpowiedzialnego Biznesu drugiej edycji konkursu wybrano spośród przedsiębiorstw, które uczestniczyły w badaniu dotyczącym funkcjonowania kluczowych obszarów odpowiedzialnego biznesu oraz podpisały deklarację przestrzegania zasad Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu.

Rada Ekspertów oraz Kapituła Konkursu, w skład których weszli liderzy opinii  z poszczególnych branż oraz autorytety z zakresu Corporate Responsibility, oceniały kandydatury firm m.in. pod kątem poziomu wspierania rozwoju gospodarczego i społecznego, zapewniania godnych warunków pracy oraz odpowiedzialności firmy za środowisko naturalne.

Tegoroczne wyniki badania Edelman Trust Barometer wskazują, że w Polsce poziom zaufania do biznesu utrzymuje się na wysokim poziomie 46%, choć w największych krajach europejskich jak Francja czy Niemcy odnotowuje zdecydowany spadek, nawet o kilkadziesiąt procent. To bardzo ważny sygnał dla krajowego biznesu pokazujący wyraźną zmianę w sposobie oceniania działalności firm i wzmocnienie wiarygodności tych, którzy przykładają dużą wagę do swojej roli w otoczeniu społecznym. Tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu to dla nas oczywiście ogromny zaszczyt. Ponowne zwycięstwo w tym rankingu traktujemy jako potwierdzenie przez grono niezależnych ekspertów, że PKN ORLEN konsekwentnie  utrzymuje wysokie standardy we wszystkich obszarach swej aktywności.

– mówi Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PKN ORLEN.

W konkursie nagrodzono firmy, które na tle swojej branży wyróżniają się szczególną dbałością o przestrzeganie standardów odpowiedzialnego biznesu i wychodzą naprzeciw wyzwaniom stawianym przez dynamiczny rozwój gospodarczy.

Konkurs jest częścią projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu”, do której PKN ORLEN przystąpił w czerwcu tego roku. Celem porozumienia jest wspieranie przedsiębiorstw we wdrażaniu standardów CSR.  W tegorocznej edycji uczestniczyło, aż 36 firm. Najwięcej zgłoszeń nadesłali przedstawiciele z branż FMCG oraz budowlanej i finansowej.

PKN Orlen

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress