Lotos dostarcza paliwa na budowy dróg przed EURO

Lotos dostarcza paliwa na budowę dróg przed EURO

fot. Lotos

Spółka LOTOS Paliwa, w ramach programu System Diesel Service, dostarczyła od stycznia do maja tego roku już ponad 50 tys. metrów sześciennych paliw. Około 60% tego wolumenu trafiło do firm budowlanych, które rozbudowują sieć dróg i autostrad w Polsce.

Czas Euro 2012 jawi się w świadomości wielu Polaków, jako okres gorączkowych przygotowań, realizacji kompleksowych planów inwestycyjnych oraz rozwoju infrastruktury. Z tym ostatnim wiele wspólnego ma LOTOS Paliwa, która zaopatruje w paliwa wykonawców największych inwestycji drogowych, realizowanych obecnie w kraju. W tym firmy pracujące na odcinku autostrady A2, które kończą budowę drogi z Łodzi do Warszawy.

LOTOS Paliwa rozwija program SDS z powodzeniem już od 2005 roku. Obecnie w tym kanale sprzedaży dysponujemy 350 placówkami. System znalazł uznanie w oczach największych przedsiębiorstw z branży drogowej w Polsce, takich jak Strabag, Budimex, Skanska, SRB, Mota Engil CE czy J&P Avax. Myślę, że popularność jaką SDS cieszy się wśród przedsiębiorstw drogowych wynika przede wszystkim z gwarancji terminowych dostaw wysokiej jakości paliw, skutecznych mechanizmów kontroli dystrybucji oraz konkurencyjnych cen, jakie oferuje LOTOS.

– komentuje Paweł Lisowski, prezes LOTOS Paliwa.

LOTOS Paliwa w ramach programu System Diesel Service (dawniej LOTOS Diesel Service) zaopatruje klientów w najwyższej jakości paliwa na miejscu, poprzez instalowanie we wskazanych lokalizacjach (m.in. place budów, zakłady transportu miejskiego, bocznice kolejowe) zbiorników z paliwem o określonej pojemności.

Główne inwestycje drogowe, zaopatrywane w ten sposób przez LOTOS Paliwa, to oprócz ww. autostrady A2 również A1 i A4 oraz drogi ekspresowe S3, S7, S8 i S17. O ogromie przedsięwzięcia, jakim jest zaopatrywanie firm drogowych, świadczy fakt że w okresie maksymalnego nasilenia prac budowlanych, na potrzeby ok. 100 km powstającej autostrady, na plac budowy trzeba dostarczyć każdego dnia taką ilość paliwa, jaką stacja z segmentu premium sprzedaje w pół miesiąca. LOTOS Paliwa, w ramach usługi SDS, dostarcza głównie olej napędowy, którego produkcja w gdańskiej rafinerii LOTOSU znacznie wzrosła po realizacji Programu 10+.

Zgodnie z danymi międzynarodowej agencji rynku energii – JBC Energy – przewidywany wzrost popytu na ropę naftową w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wyniesie w całym 2012 r. 35 tys. bbl/d. Obok Polski, tylko w Rosji i Turcji spodziewany jest wzrost zapotrzebowania na ten surowiec, który w naszym kraju ma wynieść blisko 4%. Wynika to przede wszystkim ze wzmożonego popytu właśnie na olej napędowego i to ze strony sektora transportowego.

W styczniu 2012 r. minęło szesnaście lat od powołania spółki LOTOS Paliwa, odpowiadającej za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. Aktualnie w sieci LOTOS funkcjonuje ponad 360 stacji dogodnie zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży.

Spółka realizuje również inwestycje związane z budową stacji przy autostradach i drogach ekspresowych w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych oraz rozwija sieć ekonomiczną pod nazwą LOTOS Optima.

LOTOS Paliwa posiada także certyfikowany przez PCBC S.A. system zarządzania jakością w zakresie hurtowego obrotu i dostarczania do stacji paliw benzyn i olejów napędowych do pojazdów samochodowych oraz hurtowego obrotu lekkimi olejami opałowymi.

Lotos

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress