Spółka Anwim we współpracy z firmą MarketLab uruchomiła pierwszy sklep automatyczny – Moya Express. To w pełni bezobsługowy punkt sprzedaży, w którym można zaopatrzyć się w napoje, słodycze, przekąski, produkty higieniczne, a nawet płyn do spryskiwaczy.
Wprowadzenie niedziel niehandlowych oraz ostatnie wydarzenia związane z pandemią sprawiły, że oferta pozapaliwowa na stacjach benzynowych zyskała na znaczeniu. Obecnie – uzupełnienie zestawu usług stacji o punkty gastronomiczne czy wprowadzanie do nich różnorodnego asortymentu spożywczego stało się już swego rodzaju biznesowym standardem. Bez wątpienia – rozwój nurtu convenience postrzegany jest jako główny trend w rozwoju branży.
Ze wspomnianym nurtem bardzo sprawnie “płynie” firma MarketLab, która wraz ze spółką Anwim – właścicielem sieci Moya – rozpoczęła projekt, związany z uruchomieniem w pełni bezobsługowych sklepów automatycznych.
To innowacyjny koncept handlowy, bazujący na kilku automatach vendingowych różnych producentów oraz ekspresie ciśnieniowym, które zostały zintegrowane autorskim systemem spółki MarketLab – HeartByte. Technologia zastosowana w sklepie łączy wszystkie te urządzenia poprzez interfejs wdrożony na ekranie LED o wysokiej rozdzielczości. System działa w oparciu o sztuczną inteligencję, dzięki czemu klient może dokonywać zakupów koszykowych, korzystać z promocji, tak popularnych w tradycyjnych sklepach (3 za 1, czy 2-gi produkt 30% taniej). Niezwykle ważną korzyścią systemu jest intuicyjny proces zarządzania sklepem w sposób zdalny. Dzięki panelowi administracyjnemu, HeartByte umożliwia m.in. wgląd do danych sprzedażowych, kontrolę informacji produktowych oraz monitoring dostępności asortymentu.
Pierwszy automatyczny punkt sprzedaży Moya Express powstał w Rumi, przy ul. Sobieskiego 18. Oprócz urządzeń wydawczych serwujących zimne i gorące napoje, przekąski, słodycze oraz artykuły higieniczne – w segmencie maszyn znalazł się również dystrybutor płynu do spryskiwaczy, umożliwiający nalanie środka do zbiornika bezpośrednio z maszyny. To rozwiązanie niesie za sobą nie tylko korzyści ergonomiczne, ale również ekologiczne, dzięki ograniczeniu zużycia plastiku.
Format automatycznych sklepów to ogromny krok w stronę budowania stacji przyszłości. W tym roku stanie jeszcze kilka sklepów Moya Express. Docelowo Moya planuje implementację kompaktowych punktów w 14 kolejnych lokalizacjach.
MarketLab / Anwim