Pierwszy nowoczesny hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych ORLEN Charge został uruchomiony przy trasie S7, na MOP Olsztynek Południe. Nowa infrastruktura pozwala skrócić czas ładowania pojazdu nawet trzykrotnie – do około 20 minut.
Pierwszy hub szybkiego ładowania ORLEN Charge ruszył przy trasie S7
Hub został wyposażony w system dynamicznego podziału mocy, który automatycznie dostosowuje parametry ładowania do potrzeb danego silnika, oferując maksymalną moc 400 kW na stanowisku.
Do końca 2025 roku ORLEN planuje uruchomienie kilkunastu podobnych hubów przy autostradach i drogach ekspresowych w całej Polsce – m.in. w Szczecinie, Gorzowie Wielkopolskim i Nowym Dworze Gdańskim.
Ładowanie nawet ośmiu pojazdów jednocześnie
Nowy hub ORLEN Charge umożliwia ładowanie ośmiu samochodów w tym samym czasie, przy zachowaniu optymalnej mocy na każdym stanowisku. Urządzenia oferują moc od 200 do 400 kW, w zależności od liczby aut i zapotrzebowania energetycznego.
Długi czas ładowania baterii to jedna z barier rozwoju elektromobilności. Nowy hub ORLEN Charge w znacznym stopniu niweluje tę niedogodność, oferując czas ładowania zbliżony do tego, jaki średnio spędzają na stacji kierowcy tradycyjnych pojazdów. W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów wzdłuż głównych tras przejazdowych.
– powiedział Marek Balawejder, Członek Zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.
Nowoczesny system automatycznie rozdziela energię pomiędzy wszystkie ładowane pojazdy, zapewniając efektywność i bezpieczeństwo ładowania.
Hub w Olsztynku działa całodobowo i oferuje płatności zbliżeniowe, ekrany dotykowe oraz integrację z aplikacją ORLEN Charge, która umożliwia śledzenie procesu ładowania.
Kolejne huby ORLEN Charge w całej Polsce
Rozwijamy infrastrukturę ORLEN Charge tak, by była jak najbardziej komfortowa i efektywna dla użytkowników. Do końca tego roku planujemy uruchomienie kolejnych nowoczesnych hubów ładowania samochodów elektrycznych na terenie całej Polski.
– mówi Krzysztof Kaczyński, Dyrektor Wykonawczy ds. Elektromobilności ORLEN.
Nowe huby powstaną m.in. w Szczecinie, Gorzowie Wielkopolskim, Zgorzelcu, Nowym Dworze Gdańskim oraz na MOP-ach: Barnisław Północ, Barnisław Południe, Gruczno Zachód, Morzęcino Zachód, Brzegi i Szumowo.
Każdy z nich będzie wyposażony w 6-12 punktów ładowania z inteligentnym systemem zarządzania mocą.
To rozwiązanie znacząco poprawi komfort podróży samochodami elektrycznymi między polskimi miastami, eliminując problem zasięgu i dostępności ładowarek na trasach tranzytowych.
Komfort i bezpieczeństwo podróży
Przy takiej wydajności ładowarek, powoli zaciera się różnica pomiędzy pojazdami elektrycznymi i spalinowymi. Bez względu na to jakim pojazdem podróżujemy, dla bezpieczeństwa naszego i pozostałych podróżnych powinniśmy robić 15 minutowe przerwy co 2 godziny jazdy. Infrastruktura taka jak tu w Olsztynku, pozwala w tym czasie uzupełnić baterie na kolejny odcinek bezpiecznej trasy.
– mówi Piotr Suchodolski, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu Komercyjnego ORLEN.
Nowa infrastruktura pozwala planować dłuższe trasy z elastycznymi postojami. Przykładowo, trasę Białystok-Kraków (500 km) można pokonać, korzystając z ładowania na MOP Szumowo i MOP Brzegi lub z trzema krótkimi przerwami w Szumowie, Warszawie i Brzegach.
Projekt „Perun E-mobility” i rozwój sieci ORLEN Charge
Budowa hubów jest częścią projektu „Perun E-mobility”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF Transport AFIF.
Aktualnie sieć ORLEN Charge obejmuje ponad 1,2 tys. punktów ładowania w całej Polsce, zarówno na stacjach ORLEN, jak i Energi z Grupy ORLEN.
Celem spółki jest osiągnięcie wiodącej pozycji na rynku ogólnodostępnego ładowania EV w Polsce do 2035 roku, a także ekspansja na inne rynki europejskie.
ORLEN
