Arkt​yczny DieselGold dos​tępny na stacjach St​atoil​

DieselGold arktyczny

fot. Statoil

Rozpoczęła się sprzedaż specjalnie przygotowanego na zimę arktycznego oleju napędowego  DieselGold, z Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra (CFPP) do –32°C¹. Paliwo to oferowane jest na specjalnie oznaczonych stacjach Statoil w całej Polsce². Przed nadejściem zimy warto też przypomnieć o przygotowaniu pojazdu na nadchodzące niskie temperatury.

Standardowe zimowe oleje napędowe, zgodnie z obowiązującymi wymaganiami jakościowymi mają określoną jedynie graniczną temperaturę, poniżej  której następuje zatrzymanie pracy silnika. Temperatura ta jest zwana Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra. Maksymalna jej wartość dla paliw bazowych (w tym dla standardowego zimowego oleju napędowego) jest równa -20°C.

Arktyczny DieselGold, w odróżnieniu od standardowych zimowych olejów napędowych, charakteryzuje się  obniżoną Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra (CFPP), której wartość  jest równa -32°C, a w zależności od warunków może sięgać nawet -45°C. Ponadto w odróżnieniu od paliwa standardowego, Arktyczny DieselGold ma również gwarantowaną Temperaturę Mętnienia (CP) na poziomie -22°C. Temperatura ta określa moment, w którym w oleju napędowym pojawiają się już pierwsze kryształki parafin, mające zdolność do łączenia się w większe cząsteczki, mogące ograniczać swobodny przepływ paliwa przez filtr.

Dzięki obniżonej temperaturze mętnienia, Arktyczny DieselGold, jako jedyne paliwo na rynku w Polsce gwarantuje nie tylko bezproblemowy rozruch zimnego silnika w temperaturze do -32°C, ale również jego płynną pracę w dalszej fazie działania. Dodatkowo Arktyczny DieselGold nie zawiera biokomponentów, które często bywają przyczyną powstania osadów w układzie wtryskowym oraz wpływają negatywnie na zimowe właściwości oleju napędowego.

Porównanie wybranych parametrów

Standardowy zimowy diesel

Arktyczny DieselGold

Zawartość biokomponentów

do 7,0%

brak

Temperatura Zablokowania Zimnego Filtra (CFPP)

-20°C

-32°C

Temperatura mętnienia (CP)

-22°C


Paliwa zimowe: SupraDiesel, Suprema 98, SupraGaz

Wszystkie paliwa oferowane na stacjach Statoil spełniają wymagania jakościowe określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki. W przypadku oleju napędowego i benzyny jest to  Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 9 grudnia  2008 roku w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych ( Dz. U. z 2008 roku ,  Nr 221, poz. 1441 z późniejszymi zmianami). W przypadku autogazu (LPG) jest to Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 28 grudnia 2006 r. w sprawie wymagań jakościowych dla gazu skroplonego (LPG) (Dz.U. 2006 nr 251 poz. 1851, z późniejszymi zmianami).

Zimowy olej napędowy SupraDiesel  zapewnia bezproblemową eksploatację w typowych zimowych warunkach. Obniżona temperatura zablokowania zimnego filtra pozwala na łatwiejszy rozruch silnika i eksploatację w ujemnych temperaturach.

Zimowe benzyny również posiadają zmodyfikowaną formułę, która powoduje zwiększoną prężność par oraz wyższy indeks lotności tych paliw. Parametry te wpływają na łatwość rozruchu i prawidłową eksploatację silnika w ujemnych temperaturach. Zimowa  benzyna Suprema 98 wzbogacona jest ponadto dodatkiem uszlachetniającym, zwiększającym bezpieczeństwo pracy jednostki napędowej. Dodatek ten swoim działaniem sprawia, że silnik jest chroniony przed osadami, co przyczynia się do wydłużenia jego żywotności oraz zwiększenia osiągów.

Skład zimowego SupraGaz  został dobrany w taki sposób, aby w trudnych warunkach atmosferycznych ilość gazu bardziej lotnego (propanu) była odpowiednio większa, dzięki czemu silnik może pracować równomiernie i wydajnie.

Dodatkowe informacje

Jak należy przygotować pojazd na zimę:

  • Jeszcze przed nadejściem mrozów warto zatankować olej napędowy klasy arktycznej. Dzięki temu zima nie zaskoczy kierowcy.
  • Warto tankować zawsze do pełna i utrzymywać wysoki stan napełnienia zbiornika – wilgotne powietrze zgromadzone w zbiorniku, w wyniku wahań temperatury skrapla się na jego ściankach, powodując w ten sposób przedostawanie się wody do paliwa. Aby tego uniknąć, sprawdzaj stan zbiornika i zawsze tankuj do pełna.
  • Nie należy mieszać paliwa klasy arktycznej z innymi olejami napędowymi. Arktyczne paliwo DieselGold daje gwarancję najwyższych parametrów zimowych. Zmieszanie z olejem napędowym innego gatunku, nawet w niewielkiej ilości, może spowodować pogorszenie parametrów niskotemperaturowych.
  • Zwrócić uwagę na stopień zużycia akumulatora – akumulator odgrywa kluczową rolę w momencie uruchamiania silnika. Przed zimą dobrze jest sprawdzić stopień jego naładowania i w razie potrzeby wymienić go na nowy. Na stacjach Statoil posiadamy akumulatory odpowiednie do najbardziej popularnych marek samochodów
  • Sprawdzić stan świec żarowych – sprawność świec żarowych, odpowiedzialnych za temperaturę powietrza podawanego do cylindrów, jest szczególnie istotna podczas mrozów.  Odpowiednie podgrzanie powietrza w układzie dolotowym, jest niezbędne w celu uruchomienia silnika w czasie mrozów. Warto, więc przed zimą sprawdzić stan świec i w razie potrzeby je wymienić.
  • Usunąć wodę zgromadzoną w zbiorniku – w trakcie eksploatacji pojazdu w zbiorniku paliwa i w układzie paliwowym może zbierać się woda pochodząca z pary wodnej, która dostała się do baku i skropliła na jego ściankach. Przed zimą powinno się ją usunąć np. poprzez dolanie do paliwa specjalnego dodatku wiążącego wodę. Tego typu produkty, renomowanych producentów dostępne są w ofercie sieci stacji  Statoil.
  • Wymienić filtr paliwa na nowy – woda może zbierać się również w filtrze paliwa. Stanowi to poważne zagrożenie zawsze, gdy temperatura spada poniżej zera. Zamarznięte kryształki lodu uniemożliwiają właściwy przepływ paliwa, co może spowodować zakłócenia w pracy silnika,a nawet jego unieruchomienie. Aby zapobiec tego typu problemom, najlepiej już jesienią wymienić w serwisie filtr paliwa na nowy.
  • Wymienić płyn do spryskiwaczy na zimowy – prawidłowo działający układ spryskiwacza oraz czyste szyby, są szczególnie istotne jesienią i zimą, kiedy dzień jest krótszy, a widoczność ograniczona przez padający deszcz lub śnieg. Przed zimą należy wymienić pióra wycieraczek oraz zadbać, aby w spryskiwaczu znajdował się płyn dostosowany do warunków zimowych (do -22 st. C). Dodatkowo warto zaopatrzeć się w skrobaczkę oraz odmrażacz do szyb. Szeroka oferta płynów i akcesoriów zimowych dostępna jest w ofercie stacji benzynowych Statoil.

 

¹ CFPP może różnić się w zależności od regionu i dostawy, zawiera się w przedziale od -32°C do -45°C.
² Z wyłączeniem stacji segmentu ekonomicznego Statoil 1-2-3. Lista stacji Statoil oferujących Arktyczny DieselGold dostępna jest na stronie www.statoil.pl

Statoil

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
Więcej w Diesel, DieselGold, Paliwo, Paliwo zimowe, SupraDiesel, SupraGaz
Stacja MOYA - Chmielów
Nowa MOYA w woj. Podkarpackim

W miejscowości Chmielów k. Tarnobrzega (woj. podkarpackie) w połowie marca br. pracę rozpoczęła nowa stacja w sieci MOYA, własność firmy...

Zamknij