LOTOS o planowanych skutkach regulacji dot. opłaty emisyjnej

LotosZarząd Grupy LOTOS S.A. uważa, że przygotowywane zmiany w prawie nie będą miały wpływu na ceny detaliczne paliw, a powstający fundusz wesprze innowacyjne projekty realizowane w Grupie LOTOS. 

Kluczowy wpływ na zmienność cen paliw mają koszty zakupu surowca i gotowych produktów na międzynarodowych giełdach oraz kurs polskiego złotego do dolara amerykańskiego. W drugiej kolejności na ceny paliw wpływają takie czynniki jak: sytuacja na lokalnym mikro-rynku, otoczenie konkurencyjne, czyli konkurowanie z innymi stacjami i sklepami, położenie stacji – odległość od aglomeracji czy węzłów komunikacyjnych, a także przyzwyczajenia i oczekiwania klientów.

W związku z planami wprowadzenia funduszu mającego wesprzeć m.in. elektromobilność LOTOS dobrze wykorzysta otrzymaną szanse. Już w tym momencie nasza grupa kapitałowa uczestniczy w projektach rozwojowych z zakresu paliw alternatywnych (biopaliwa, wodór) o wartości 350-400 mln złotych. W tym celu spółka LOTOS Lab została przekształcona w spółkę sektora R&D. Warto podkreślić, że nie są to tylko projekty o charakterze infrastrukturalnym.

– mówi Marcin Jastrzębski, prezes Zarządu Grupy LOTOS S.A.

Grupa LOTOS stoi na stanowisku, że zebrane środki wrócą do budżetu spółki. Podobne rozwiązania prawne, związane z emisją są stosowane w innych wysoko rozwiniętych gospodarkach europejskich.

W 2016 r. Ministerstwo Energii przedstawiło założenia Pakietu na Rzecz Czystego Transportu. Jego zadaniem jest m.in. wzmocnienie bezpieczeństwa kraju w sektorze energii i ograniczenie zanieczyszczeń w transporcie. Projekty rozwoju sieci LOTOS są zgodne z planami Ministerstwa Energii oraz dyrektywą UE „Czysta energia dla transportu”. Rządowy pakiet, w którego konsultacjach aktywnie uczestniczy Grupa LOTOS, kompleksowo odnosi się zarówno do kwestii elektromobilności, jak też rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. LOTOS, wychodząc naprzeciw tym założeniom, planuje – oprócz punktów ładowania samochodów elektrycznych – sprzedaż na swoich stacjach także takich paliw jak, m.in. CNG, LNG, a w przyszłości również wodoru.

W ten sposób sieć stacji paliw LOTOS w przyszłości przekształci się w nowoczesną sieć stacji tankowania energii. Perspektywy rozwoju rynku pojazdów elektrycznych z punku widzenia LOTOSU to przede wszystkim synergie z innymi podmiotami branżowymi działającymi w Polsce, dla których transport i rynek szeroko rozumianej energii to podstawowy biznes.

LOTOS

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
Więcej w Grupa Lotos, Lotos, Marcin Jastrzębski, Ministerstwo Energii, Opłata emisyjna, Paliwa
PKN Orlen przejmie Grupę Lotos

Reprezentujący Skarb Państwa Minister Energii Krzysztof Tchórzewski oraz Prezes PKN Orlen S.A. Daniel Obajtek podpisali w dniu 27.02.2018 r. list...

Zamknij