Paliwa zimowe w ofercie sieci LOTOS

LotosSieć LOTOS zaprasza kierowców na swoje stacje paliw, na których do końca lutego zatankować można zimowy olej napędowy i benzynę spełniającą normy paliwa zimowego. W ofercie LOTOSU znaleźć można również olej napędowy produkowany na bazie oleju arktycznego I Z-40, doskonale sprawdzający się w obecnych warunkach.

Czym różni się paliwo letnie od zimowego? W przypadku benzyn zwiększa się prężność tego paliwa przez dodanie większej ilości komponentów lekkich np. butanu. Wyższa prężność benzyny w jesienno-zimowym okresie pozwala bezproblemowo uruchomić silnik w niskich temperaturach. W okresie letnim prężność par może być maksymalna 60 kPa, a w okresie zimowym parametr ten może wynosić maksymalnie 90 kPa.

Przy wyborze oleju napędowego zimą warto zwrócić uwagę na temperaturę mętnienia oraz temperaturę zablokowania  zimnego filtra (CFPP). Stosując ulepszony olej napędowy Dynamic Diesel podczas mrozów zmniejsza się ryzyko procesu wytrącania parafin, których kryształy, w skrajnym przypadku, mogą zablokować filtr paliwa, a w efekcie uniemożliwić dalszą jazdę pojazdu.

– mówi Tadeusz Surawski, starszy inżynier ds. technologii Grupy LOTOS S.A.

W Polsce, wg normy, w okresie letnim CFPP limitowany jest na poziomie minimalnym 0°C, a w okresie zimowym limit tego parametru to minimalnie -20°C. Warto podkreślić, że standardowy olej napędowy zimowy to nie to samo co olej arktyczny I Z-40 z rafinerii Grupy LOTOS, który gwarantuje temperaturę blokady zimnego filtra (CFPP) do -32°C oraz temperaturę mętnienia do -22°C.

Przygotuj swoje auto na mroźne dniZimowe atuty paliw premium

Niezależnie od wieku nowe i starsze pojazdy mogą wykorzystać wiele atutów paliw Dynamic. To nie tylko moc silnika, ale także jego stabilna praca i mniejsze spalanie. W Dynamic Diesel są dodatki uszlachetniające. Depresatory, dodawane do oleju napędowego – od początku października do połowy kwietnia – sprawiają, że podczas krystalizacji parafin, gdy temperatura spada poniżej temperatury mętnienia, powstają mniejsze kryształy, które do pewnej temperatury nie zapychają filtra. Natomiast dodatki WASA spowalniają opadanie na dół zbiornika już skrystalizowanych parafin. To ważne, bo paliwo zasysane jest z dołu zbiornika i jeśli jest tam warstwa parafin, to filtr może szybko się zapchać.

Oprócz tego, przez cały rok, do olejów napędowych  dodawane są biocydy, które hamują rozwój bakterii i innych mikroorganizmów w zbiornikach. Powstające z nich osady również mogą zatkać filtry.

Poza tym paliwa LOTOS Dynamic mają pakiet dodatków, np. detergentów myjących silnik, antykorozyjnych, przeciwpiennych (oleje napędowe). Gdyby nie było tego ostatniego, to piana uniemożliwiłaby zatankowanie całego baku. Bez dodatków myjących w komorach spalania powstawałyby nagary (osady) obniżające sprawność silnika.

LOTOS

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
Więcej w Diesel, Lotos Dynamic, Olej arktyczny, Olej napędowy, Paliwa, Paliwa premium, Paliwa zimowe, Paliwo, Paliwo arktyczne, Paliwo premium, Paliwo zimowe, Rynek paliw
Arktyczny milesPLUS® diesel na stacjach Statoil

W drugiej połowie listopada br. na wszystkich stacjach Statoil w Polsce rozpoczęła się sprzedaż paliw zimowych. Tym samym rozpoczęty został...

Zamknij